افضل تطبيقات التحدث مع الاجانب وتعلم جميع اللغات

افضل التطبيقات المجانية للتحدث مع اجانب للمارسة اللغه  , تطبيقات ممارسة اللغه
تطبيقات للتحدث مع اجانب وممارسة اللغه
   

فى مرحلة تعلمك لاى لغه جديده بتكون عايز تعمل اهم حاجه فى التعلم وهيا الممارسة ، فى طرق كثيره جدا انك تمارس انجليزى او اسبانى او فرنسى او المانى او صيني او يابانى ، من الطرق المتوفرة هيا التطبيقات على موبايلك وفى المقاله هقولك على التطبيقات اللى شغاله ، فعلياً وممكن تمارس اى لغه انت عايزها عليهم ...

فى تطبيقات كثير جدا على المتجر ولكن اللى شغال منها بكفاءه وفعلا تقدر تستفيد  منها ، هيا تطبيقات قليله .. هقولك عليها ودى من تجربتي ممكن يكون فى تطبيقات نزلت جديد ، ولكن انا جربت مئات التطبيقات و اللى هذكرهم هما اللى شغالين كويس وعليهم اشخاص اجانب فعلا ... وطبعا التطبيقات دي مش مدفوعه ... فيها خاصيه الدفع ولكن ممكن تستخدمها من غير اي فلوس. والتطبيقات مش مترتبه على حسب الافضل ..

 

1- hello pal - هلو بال للتحدث مع الاجانب:


تطبيق هلو بال تطبيق جيد فى التحدث وممارسة اللغات المتعدده ومجانى , يحتوي على ميزات مدفوعه ، ولكن التطبيق بيعمل كامل بمجرد انك تربطه برقم تليفونك وتأكد الرقم عن طريق رساله ، من اكثر التطبيقات الفعاله فعلاً  


     
 

التطبيق بيحتوي على صفحه اشبه بصفحه الفيس بوك الرئيسيه بحيث يمكنك نشر بوستات عليها والتعليق ، على البوستات الاخرى ... التطبيق فيه مميزات كثير للترجمه من لغه للغه وفيه عدد كبير جدا من المتكلمين للغات كثير.

 

تحميل تطبيق هلو بال مجانا للتحدث مع الاجانب وممارسة جميع اللغات
تحميل هلو بال للايفون للمارسه اللغات مجانا 

2- Speaky سبيكي - تعلم اللغات:


Speaky تطبيق جيد جدا لا يحتوي على ميزة صفحه الرئيسيه ولكنه يعمل جيدا  ، هنالك بعض المشاكل فيه ولكن المطورين يعملون على اصلاحه .. التسجيل به اسهل كثيراً ، وستجد كل المتصلين امامك مباشرة بعد التسجيل على حسب اختيارك للغتك الام واللغه التى تريد تعلمها .. 

 

تحميل تطبيق سبيكي لمحادثه وممارشة اللغات


3- Hello Talk برنامج محادثة الاجانب



تطبيق هلو تاك مجانى ايضا يعمل بكفاءة ويتواجد عليه عدد من المستخدمين حول العالم ، التطبيق بيتشارك نفس فكره الصفحه الرئيسيه مثل هلو بال و متاح لاندوريد او ايفون..

 

تحميل تطبيق سبيكي لمحادثه وممارشة اللغات

  

4- برنامج Unbordered - Foreign Friend Chat

 

تطبيق مجانى بالكامل وجديد بيتيح لك التعرف على اصدقاء من الخارج والتطبيق بيتحسن يوم بعد يوم ومتواجد عليه اشخاص .. بيمتاز بالسهوله والبساطه جدا وسريع .. ولكن ما زال فيه بعض الاخطاء فى التنبيهات .. 

 


تحميل تطبيق للايفون للمارسه اللغه الانجليزيه والفرنسيه والالمانيه 

 

5- برنامج تعلم اللغات Speak English Online

استخدمت التطبيق من فتره قريبه والتطبيق للتحدث بالصوت .. التطبيق شغال فعلا ولو خليته و اونلاين هتلاقي اتصالات جاية ليك فعلا .. التطبيق بتقدر تحصل على ممبزات  اضافيه  ، كل اما تعدي مستويات وتعلى مستواك اكثر وتتكلم اكثر متاح على الاندوريد بس معرفش اذا كان موجود على الابل ستور او لا ... 

 

تحميل تطبيق سبيكي لمحادثه وممارشة اللغات

 

6- تطبيق ممارسة اللغة Open Talk

التطبيق بيعتمد بشكل رئيسي على المكالمات الصوتيه , سريع وجوده المكالمات عليه كويسه ومن التطبيقات اللى شغاله فعلاً التطبيق متاح لايفون ولكن باسم مختلف Buddy talk

 

open talk to talk with native speakers
 

 7-برنامج Yeetalk-Chat للتحدث مع أجانب

Yeetalk-Chat, talk with native هو تطبيق يمكن من خلاله مقابلة اصدقاء من جميع انحاء العالم و ممارسة جميع اللغات عبر التحدث الى اجانب يتقنون هذه اللغة، يحتوي على ميزة الرسائل الفورية شات مع اداة ترجمة مدمجة تدعم 103 لغة لكي تستطيع التعرف على معاني الكلمات الجديدة عند التحدث الى المتحدثين الاصليين.

 

مارس اللغات مع  اجانب متحدثين أصليين

يمكن تكوين صداقات مع الأجانب عبر هذا التطبيق المجاني والتعرف على اشخاص جدد من مختلف انحاء العالم، كما يحتوي على خاصية اجراء مكالمة صوتية وفيديو بجودة عالية للصوت والصورة، متوفر لنظام اندرويد و ايفون كما انه حاصل على تقييم ممتاز 4.1/5 ويمكن تحميله مباشرة عبر الروابط التالية: [للأندرويد] ، [للأيفون].


8-برنامج Interpals للتعرف على اجانب

يركز تطبيق Interpals: Friends & Languages على تبادل الثقافات واللغات وتكوين صداقات جديدة مع اجانب متواجدين خارج دولتك، يمكن تحديد اهتماماتك لكي يسهل عليك مقابلة اشخاص جدد تشاركك نفس الاهتمامات، التطبيق يمكن الاعتماد عليه في ممارسة اللغات او التعرف، يحتوي على مميزات كثيرة ويمكن استخدامه عن طريق زيارة الموقع الرسمي بدون تطبيق.

 

تطبيق التحدث مع متحدثين أصليين

جميع المميزات منها: مارس اللغات مع متحدثين أصليين لتعلم الإنجليزية و الإسبانية و الفرنسية و اليابانية و الكورية و الصينية و البرتغالية و الألمانية و الإيطالية و الروسية و التركية..بالاضافة الى لغات أخرى كثيرة وكل هذا مجاناً بدون اي رسوم، احصل على التطبيق الان عبر الروابط التالية: [للأندرويد] ، [للأيفون].

 


في تطبيقات ثانية كثير ولكن دى كانت افضل تطبيقات التحدث مع الاجانب اللى شغاله من ضمن تطبيقات كثير جربتها ، ان شاء الله الموضوع متجدد وهيتم تحديثه .. فمتنساش تتابعنا على السوشيال ميديا عشان تتابع ،كل جديد ..اي سؤال اكتبه فى كومنت و اى مشاكل تواصل معانا وهنساعدك على حلها ..دمتم بخير  ♥

MO3Az
بواسطة : MO3Az
مؤسس موقع متطور ,أحب متابعة وتجربة جديد الشركات واقدم بعض الشروحات الخاصه بالكمبيوتر والهواتف ايضاً ♥
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-