أفضل تطبيقات حماية الهاتف لجميع هواتف اندرويد

افضل 20 تطبيق لاغراض حماية هاتفك الاندوريد ضد الفيروسات والسرقة والتجسس .. افضل تطبيقات الامان لهاتفك.
افضل تطبيقات حماية الهاتف

-بالنسبة لمستخدمي الاندوريد .. هنتكلم على افضل التطبيقات المتاحة فى الحماية او Secuirty للموبايلك بتاعك .. في مشاكل كثير جداً متعلقة بالامان والفيروسات المنتشرة جداً حالياً وبانواع مختلفة وكثيرة .. وكمان تطبيقات وفيروسات مضرة ممكن تسرق  معلومات وصور مهمة وتتجسس على موبايلك.

 

فعشان تحمي هاتفك من كل التهديدات دي زي الفيروسات والتجسس وسرقة الملفات وانتهاك خصوصيتك .. تعال نكلم عن افضل التطبيقات اللى ممكن تساعدك فى تحقيق الهدف دا.


افضل تطبيق للحماية والتخلص من الفيروسات للاندوريد.

  1. AVG AntiVirus 2020
  2. DuckDuckGo Privacy Browser.
  3. ESET Mobile Security & Antivirus.
  4. GO Security
  5.  Avast Mobile Security & Anti-Theft.
  6.  Malwarebytes Security.
  7.  Authy 2-Factor Authentication.
  8.  AppLock.
  9.  Kaspersky Mobile Antivirus.
  10.  Sophos Mobile Security.
التطبيقات دي مش بتركز على الانتي فايرس فقط .. ولكن فى تطبيقات للتصفح وتطبيقات بتقوم بمهام آخري لحماية هاتفك .. وهنتكلم عن كل واحد بالتفصيل .

-AVG AntiVirus 2020 .

 هنبدأ بتطبيق متميز جدا فى حماية موبايلك ضد انواع كثيرة من الفيروسات .. AVG انتي فايرس للاندوريد .. اتلطبيق بيوفر ليك حماية كاملة من الفيروسات وايضاً حماية لخصوصية موبايلك ومجاني .. متاح على متجر جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.7/5 ودا تقييم كويس .. وعدد تحميلات التطبيق تخطي 100 مليون مرة.
تطبيق حماية الهاتف ضد الفيروسات


-DuckDuckGo Privacy Browser.

لو هنتكلم فى مقالة عن الحماية والامان فلازم نذكر تطبيق لحماية تصفحك .. والتصفح الآمن و  DuckGo عبارة عن متصفح بيوفر ليك كل الامان وعدم التتبع فى التصفح الخاص بيك ..التطبيق سهل جداً وسلس فى الاستخدام وبيحمي كل معلوماتك .. متاح مجانا للتحميل من جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.7/5 وعدد تحميلات اكثر من 10 مليون مرة.
تطبيق حماية التصفح على الاندوريد

-ESET Mobile Security & Antivirus.

هنتكلم مرة آخري عن تطبيق متميز جداً فى مجال حماية هاتفك ..  ESET موبايل للحماية من الفيروسات ولأمان هاتفك التطبيق فعال جداً ودا بشهادة مستخدمين عددهم كبير .. التطبيق متاح مجاناً على جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.8/5 وعدد تحميلات اكثر من 10 مليون مرة.

تطبيق حماية الموبايل من الفيروسات


-GO Security.

تطبيق جو للحماية بيوفر ليك بعض المميزات اكثر من حيث انك ممكن تقفل التطبيقات من عليه .. طبعا الميزة دي متوفرة على موبايلات كثير ولكن فى حالة عدم توفرها فالتطبيق بيوفر ليك الميزة دي كنوع من الحماية الاضافية .. وكمان بيقدر يبحث عن اي ملفات بلا فائدة او مشاكل تسبب ثقل فى الجهاز.. التطبيق حاصل على تقييم 4.7/5 وعدد تحميلات اكثر من 10 مليون مرة.

حماية خصوصيتك على الموبايل تطبيق


- Avast Mobile Security & Anti-Theft.

 تطبيق افاست فى مستخدمين كثير تعرفوا .. فبرنامج الفيروسات المشهور على الكمبيوتر افاست انتى فايرس موجود منه نسخه للموبايل .. التطبيق متاح عليه مميزات كثيرة مثل قفل التطبيقات وحماية خصوصيتك بجانب الحماية من الفيروسات.
متاح مجانا على متجر جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.7/5 وعدد تحميلات اكثر من 100 مليون مرة.
مضاد الفيروسات الافضل للاندوريد

- Malwarebytes Security.

تطبيق حماية متكامل ضد الفيروسات و كمان نوع من الفيروسات يسمي Malware .. 
التطبيق متاح مجانا على متجر جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.7/5 وعدد مرات تحميل اكثر من 10 مليون مرة .. بيوفر ليك معظم احتياجاتك لحماية هاتفك.
تطبيق حماية الموبايل من الفيروسات اندوريد

- Authy 2-Factor Authentication.

هنتكلم هنا عن نوع مختلف من الحماية وهوا حماية حساباتك على الموبايل .. التطبيق دا بيطبق الفكرة دي بامتياز عن طريق نظام التحقق بخطوتين .. التطبيق مجاني على جوجل بلاي  حاصل على تقييم 4/5 وعددت حميلات اكثر من 5 مليون مرة.
تطبيق حماية حساباتك من السرقة

- AppLock.

لو هنتكلم فى مقالة عن الامان والحماية فاكيد  هنذكر اهمية اغلاق تطبيقاتك .. برمز غير رمز الموبايل الاساسي او فى حالة ان موبايلك غير مغلق من الاساس . نقطه مهمه جداً لحماية هاتفك من التجسس او من سرقة حساباتك .. والميزة دي متوفرة حالياً مع النظام على اكثر الموبايلات ولكن فى حالة عدم توفرها فتقدر تستخدم App Lock وهيوفرها ليك بامتياز. التطبيق حاصل على تقييم 4.5/5 وعدد تحميلات اكثر من 50 مليون مرة.
تطبيق حماية تطبيقاتك على اندوريد

- Kaspersky Mobile Antivirus.

تطبيق عملاق آخر فى مجال الحماية والفيروسات لموبايلك .. كاسبر سكاي البرنامج المشهور جداً على الكمبيوتر متاح منه نسخه لموبايلك الاندوريد ..حاصل على تقييم 4.8/5 وعددت تحميلات اكثر من 50 مليون مرة .
تطبيق كاسبر ضد الفيروسات

- Sophos Mobile Security.

تطبيق Sophos Mobile متسخدمين كثير لسا ميعرفوش التطبيق دا .. التطبيق ممتاز جداً فى حماية هاتفك وبيوفر ليك اكثر من درع وكل درع بيوفر وظيفه معينة.. التطبيق مجاني على متجر جوجل بلاي وحاصل على تقييم 4.4/5 واكثر من مليون تحميل.

حماية هاتفك الكاملة افضل تطبيق


دي كانت مجموعه من افضل تطبيقات الحماية ضد الفيروسات والتجسس وحمايه ملفاتك وخصوصيتك اللى ممكن تستخدمها على موبايلك الاندوريد .. 
تابع المدونه من اليسار علشان تعرف ترشيحات لتطبيقات اكثر.

تابعنا على فيسبوك وتويتر 
دمتم بخير ♥  
MO3Az
بواسطة : MO3Az
مؤسس موقع متطور ,أحب متابعة وتجربة جديد الشركات واقدم بعض الشروحات الخاصه بالكمبيوتر والهواتف ايضاً ♥
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-