تشغيل لعبة الديناصور كروم عند انقطاع الانترنت

لعبة جوجل الديناصور على الموبايل والكمبيوتر بدون نت

- لعبة الديناصور على متصفح كروم الخاص بجوجل .. ممكن تلعبها لما الانترنت يفصل من عندك .. بتظهر ليك رسالة لا يمكن الاتصال بالانترنت و بمجرد ما تضغط مسطرة اللعبه بتشتغل .. اللعبه طبعا ملهاش نهاية وبتصعب كل شويا وبتقدر تعرف الاسكور الخاص بيك عن طريق الرقم اللى بيعد فوق ..

 

ممكن تلعب اللعبه ايضاً اونلاين .. ودا اللى هنشرحه وهنكلم كمان عن ازاي تلعبها اوفلاين لو انت مش عارف .. ودا لان بيحصل بعض التحديات بين الاصدقاء فى اللعبه دي . واللعبه بسيطه جداً والتحكم فيها اسهل ما يكون سواء على الكمبيوتر او حتي على موبايلك.

 

تشغيل لعبة الديناصور جوجل كروم اون لاين او بدون انترنت

اتكلمنا فى المقدمه ان اللعبه بسيطه جداً  .. تقدر تعمل فيها اسكور وتتخطاه بسهولة وتقدر تتحكم فيها بزر واحد وهوا المسطرة وبتطلع وتنزل بالاسهم .. وعشان تقدر تلعب اللعبه كل اللى هتعمله ان هتفتح متصفح جوجل كروم لو معندكش انترنت هيظهرلك رسالة بتقولك ان في مشكلة فى الانترنت واللعبه علي الشاشة بمجرد الضغط على زر المسطرة مثلا لو انت كمبيوتر او لمس الشاشة لو انت موبايل .. الديناصور بيتحرك واللعبه بتشتغل.

 

فطريقة لعب اللعبه اوفلاين سهلة وبسيطه على موبايلك او الكمبيوتر الخاص بيك .. حمل جوجل كروم وطالما لا يوجد لديك انترنت افتح المتصفح واللعبه هتظهر .. ولكن هل في طريقة انك تشغل لعبه الديناصور الخاصه بجوجل اونلاين ؟.

 

طريقة تشغيل لعبة الديناصور جوجل كروم اونلاين ؟ 

الطريقة دي شغاله مع كل انواع الاجهزة اللى مثبت عليها جوجل كروم ..
افتح متصفح جوجل كروم واكتب "
chrome://dino

لعبة الديناصور جوجل اونلاين

اللعبه بتشتغل عادي فى النافذه اللى كتبت فيها كدا حتي لو الكمبيوتر او الجهاز بتاعك متصل بالانترنت.

 

 الكمبيوتر بتاعك او الجهاز بتاعك مش بتشتغل عليه اللعبه بالطريقة دي في حل آخر :

عن طريق اضافة خاصة بجوجل كروم اسمها  Dinosty اضغط على الاسم وثبت الاضافه علي متصفح جوجل كروم الخاص بيك وبتقدر تلعب اللعبه في اي وقت ..

اضافة خاصة بلععبة جوجل كروم الديناصور

تحميل لعبة الديناصور جوجل كروم للموبايل

عن طريق تحميل تطبيق Dino T-Rex ... من متجر جوجل بلاي التطبيق تم تحميله اكثر من 10 مليون مرة وتقدر تحمله من هنا.

تطبيق لعبه الديناصور جوجل للموبايل
وهكذا تقدر تشغل  لعبة الديناصور جوجل كروم عند الاتصال بالانترنت سواء على الكمبيوتر او الهاتف، قم بزيارة قسم الكمبيوتر لمشاهدة المزيد من المواضيع ، تابعنا علي فيسبوك وتويتر ، دمتم بخير ♥
MO3Az
بواسطة : MO3Az
مؤسس موقع متطور ,أحب متابعة وتجربة جديد الشركات واقدم بعض الشروحات الخاصه بالكمبيوتر والهواتف ايضاً ♥
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-